the new blog

God Eftermiddag,


 

K heter jag, och detta är min blogg. Till skillnad från min förra (varav ett inlägg som jag bara inte kunde radera då det handlade om bibliotek, finns kvar), skall detta bli en mycket målmedveten, pretentiös och läsvärd blogg.

Som de flesta goda ting bör börja, ämnar jag inleda även den här bloggens förhoppningsvis långa och framgångsrika bana med någon form av manifest.

Detta skall vara en blogg med fokus på TEXTEN. Texten som litterärt verk, texten som citat eller texten som, tja, låttext kanske. Kanske kommer bokrecensioner att dominera, kanske dikter, och kanske jag, gud förbjude, till och med kommer att slänga in något av mitt privatliv.

Jag skulle kunna presentera mig som en enormt Stockholmsfixerad ung litteraturstuderande med stilistiska ambitioner, men det vore definitivt att överdriva. Hoppas i alla fall att ni kommer att uppskatta min blogg.

K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback